Biuletyn Informacji Publicznej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

PODINSPEKTOR DO SPRAW ŚWIADCZEŃ WYCHOWAWCZYCH - 2 etaty

Jednostka ogłaszająca
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Parczewie Ogrodowa 16 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2016-03-07
Termin składania dokumentów
2016-03-21
Wymagane wykształcenie

-  wyższe,
-  dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
-  posiadanie obywatelstwa polskiego,
-  korzystanie z pełni praw publicznych,
-  posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
-  stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-  nieposzlakowana opinia,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.

Wymagania związane ze stanowiskiem

-  doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
- znajomość przepisów prawa z zakresu stanowiska m.in. : ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie danych osobowych,
-  umiejętność interpretacji i zastosowania w praktyce obowiązujących przepisów prawa,
-  umiejętność jasnego i rzeczowego przekazywania informacji,
-  umiejętność pracy w zespole,
-  zdolności analityczne i umiejętność stosowania przepisów,
-  odpowiedzialność i dobra organizacjI

Zakres obowiązków
  1. Przyjmowanie i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego składanego w formie papierowej.
  2. Przyjmowanie i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego składanego za pomocą systemu teleinformatycznego.
  3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o przyznanie świadczeń wychowawczych.
  4. Współpraca z urzędami administracji publicznej za pomocą m.in. systemów teleinformatycznych, w zakresie koordynacji realizacji świadczeń wychowawczych.
  5.  Samodzielne pozyskiwanie lub weryfikacja od organów podatkowych, emerytalno-rentowych oraz  rejestrów publicznych drogą elektroniczną lub pisemną, informacji niezbędnych do prowadzenia postępowania administracyjnego dotyczącego przyznawania świadczeń wychowawczych.
  6. Prowadzenie ewidencji wniosków, które wpłyną w formie papierowej oraz wprowadzanie danych do systemu elektronicznego.
  7. Udzielanie stosownych informacji dla osób ubiegających się o przyznanie świadczeń wychowawczych, o trybie postępowania i uprawnieniach tych osób.
  8. Przygotowywanie projektów pism, informacji, zaświadczeń i decyzji administracyjnych z zakresu świadczeń wychowawczych.
  9. Realizowanie czynności techniczno-biurowych z zakresu obiegu dokumentów.
  10. Prowadzenie, zabezpieczanie i archiwizowanie (w wersji papierowej i elektronicznej) dokumentacji świadczeniobiorców. Przygotowywanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłaty świadczeń oraz sporządzanie listy wypłat w/w świadczeń.
  11. Sporządzanie analiz i sprawozdawczości z realizacji w/w świadczeń.
  12. Prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
  13. Współpraca z pracownikami realizującymi świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, pracownikami socjalnymi i pracownikami księgowości MOPS.
  14. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Z-cę Dyrektora oraz Kierownika Sekcji Świadczeń Rodzinnych, zgodnie z obowiązującym prawem i odpowiadających rodzajowi wykonywanej pracy.
Wymagane dokumenty

-   kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-   życiorys (CV),
-   list motywacyjny,
-   kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń z ukończonych kursów, szkoleń, w przypadku ich posiadania,
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów (w tym zaświadczeń z Powiatowego Urzędu Pracy o odbyciu stażu za jego pośrednictwem) albo oryginał zaświadczenia o aktualnym zatrudnieniu z uwzględnieniem ewentualnych urlopów bezpłatnych – potwierdzających doświadczenie zawodowe, 
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, o nieposzlakowanej opinii, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (druk oświadczenia stanowi załącznik do ogłoszenia o naborze),
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które jest prowadzony nabór (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do wskazanego lekarza medycyny pracy),
-   oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2135 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz.1202 z późn. zm.).

Kserokopie składanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego dokumenty kandydata.

Warunki pracy

-  praca biurowa,
- podstawowy system czasu pracy : 8 godzin na dobę w godz. 700-1500 i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym,
- miejsce pracy : budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie, ul. Ogrodowa 16, 21-200 Parczew,
-  narzędzia pracy : komputer (praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie)  i urządzenia biurowe,
- wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202, z późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie,
- w przypadku obowiązku odbycia służby przygotowawczej pierwsza umowa o pracę na czas określony do 6 miesięcy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Parczewie  w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru wynosi co najmniej 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 21 marca 2016 r. do godz. 1500;

1) bezpośrednio w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie ul. Ogrodowa 16, pokój nr 9 na I piętrze,
2) pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Parczewie, ul. Ogrodowa 16, 21-200 Parczew w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem kandydata z podanym adresem zwrotnym kandydata    i dopiskiem: „Konkurs na stanowisko - podinspektor do spraw świadczeń wychowawczych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Parczewie".

Uwagi

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.)’’, pod którą musi widnieć oryginalny podpis osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła  do sekretariatu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie w dniu wskazanym w ogłoszeniu. Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Oferty niekompletne, nie spełniające wymagań formalnych lub złożone po terminie zostaną odesłane kandydatom za pośrednictwem poczty. Otwarcie ofert nastąpi 22 marca 2016 r. o godz. 1000 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej      w Parczewie. Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane telefonicznie. W związku z powyższym prosimy w CV podać numer telefonu do kontaktu. Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie www.mopsparczew.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie przy ul. Ogrodowej 16 i na stronie internetowej www.mops.parczew.com.
Z Regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze można się zapoznać w siedzibie MOPS w Parczewie.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 83 355 12 55.

Załączniki
  • pdf pobrano: 143 razy

  • Wybrany kandydat
    Agnieszka Anna Siepsiak, Sylwia Sobianek

    Uzasadnienie wyboru
    INFORMACJA O WYNIKACH NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE ( 2 ETATY ) PODINSPEKTOR DO SPRAW ŚWIADCZEŃ WYCHOWAWCZYCH W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W PARCZEWIE Dyrektor Miejskiego Osrodka Pomocy Społecznej w Parczewie informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na stanowisko podinspektora do spraw świadczeń wychowawczych ( 2 etaty) zostały wybrane następujące osoby: 1) Pani Agnieszka Anna Siepsiak zamieszkała Parczew Uzasadnienie dokonanego wyboru: Pani Agnieszka Siepsiak spełniła wszystkie wymagania związane ze stanowiskiem, zawarte w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor do spraw świadczeń wychowawczych. Pani Agnieszka Siepsiak w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego składającego się z testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej wykazała się dużą wiedzą oraz bardzo dobrą znajomością zagadnień stanowiących przedmiot postępowania konkursowego. Uzyskała z testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej największą liczbę punktów. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Komisja bardzo wysoko oceniła jej przygotowanie merytoryczne, poprawność wypowiedzi i umiejętność prezentacji posiadanej wiedzy na temat zadań realizowanych na stanowisku, na które przeprowadzany był nabór. Pani Siepsiak posiada doświadczenie w pracy z ludźmi, co gwarantuje odpowiedzialne i solidne wykonywanie zadań oraz powierzonych obowiązków służbowych. 2) Pani Sylwia Sobianek zamieszkała Wierzbówka Uzasadnienie dokonanego wyboru: Pani Sylwia Sobianek spełnia wszystkie wymagania związane ze stanowiskiem, zawarte w ogłoszeniu o naborze na stanowisko podinspektora do spraw świadczeń wychowawczych. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Pani Sobianek wykazała cechy osobowościowe, dzięki którym będzie w stanie w sposób właściwy, efektywny i zgodny z oczekiwaniami pracodawcy realizować powierzone zadania. Jest osobą komunikatywną i podejmuje różne formy dialogu. Wykazała się dużą wiedzą i znajomością zagadnień stanowiących przedmiot postępowania konkursowego. Z testu obejmującego wiedzę z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o ochronie danych osobowych uzyskała najwyższy wynik z pośród wszystkich kandydatów. Pani Sobianek zaprezentowała się jako osoba, która odpowiedzialnie i solidnie podchodzi do wykonywania zadań.
    Agnieszka Anna Siepsiak, Sylwia Sobianek

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Joanna Suchodolska
    Dodano do BIP dnia 07-03-2016 14:06:22